23 Ağustos 2010 Pazartesi

Besleyici Temel Katlar

Please scroll down for English.

Bugünkü yazı sevgili Aylin için geliyor. Şimdi efendim, besleyici temel katların faydaları saymakla bitmiyor:
  • Adı üstünde bir kere tırnakların güçlenmesine yardımcı olurlar.
  • Üstüne sürülen tırnağı kalınlaştırarak çarpmalara karşı korurlar.
  • Koyu renkli ojelerin tırnakları boyamalarını önlerler.
  • Ojeler tırnak yüzeyi yerine bu cilaların üstünde daha kalıcı olduğu için manikürün süresini uzatırlar.

Benim kullandıklarım soldan sağa Sinful Colors Step One Protein Base Coat, Sinful Colors Total Nail Calcium and Vitamin E, Sally Hansen Miracle Cure, Sally Hansen Instant Nail Hardener ve Gelous:


Bunlardan ilk ikisi Sinful Colors'tan. Adlarından anlaşılacağı gibi ilki proteinli, ikinci de kalsiyum ve E vitaminli. Sally Hansen'in mavi şişesinin üstünde "Ciddi sorunları olan tırnaklar için" yazıyor ama tam olarak neye yaradığını bilmiyorum. Artık her derde deva mucizevi bir şey galiba, adı o kadar iddialı çünkü. Ben genelde bu üçünden elime hangisi gelirse onu sürüyorum, çok farketmiyorlar. Bir tek lacivert, koyu yeşil gibi leke yapması muhtemel bir renk kullanacaksam özellikle Sally Hansen'i seçiyorum, çünkü o Sinful olanlara göre tırnakta daha kalın oluyor.

Gri şişedeki Sally Hansen Instant Nail Hardener adlı tırnak sertleştiricisini ise sadece ayak tırnaklarımda kullanıyorum. Kickboxing yaptığım zamanlarda baş parmaklarımın tırnaklarında enlemesine kocaman çatlaklar oluyordu, bunu önlemek için sürmeye başlamıştım. Siz de "high impact" denilen sporlardan yapıyorsanız, ya da en azından koşuyorsanız, ayaklarınıza özen göstermeyi ihmal etmeyin. Bu arada siz sormadan söyleyim, o zamanlar el tırnaklarım kısaydı.

Sondaki Gelous ise yabancı bloglarda okuduğum ve deneme amaçlı aldığım bir ürün. Herkes bunun soyulma olmadan uzun süre manikürlerini muhafaza ettiğini ve tırnaklarını güçlendirdiğini söylüyordu. Ben sadece iki kez kullandım; birinde ojemi 5 gün tuttum, diğerinde 6 gün. Dedikleri kadar varmış. Bunu sanırım oje değişerecek zamanımın olmadığı dönemlerde ya da tatildeyken kullanırım. Bir de şişesi feci halde China Glaze'i andırıyor, aynı firma mı üretiyor hiç bilmiyorum.

Ben mat ve süetler de dahil olmak üzere her ojeden önce mutlaka bunlardan bir kat sürüyorum. Olay gözünüzde büyümesin: Hem şeffaf oldukları için özenerek sürmenize gerek olmuyor, hem de hızla kurudukları için hemen ojeye geçebiliyorsunuz. Yalnız sizin için hangi besleyici cilanın işe yaradığını anlamak zaman alabilir, çünkü vücut kimyasına bağlı olarak herkeste farklı bir sonuç verebiliyorlar. Aynı hızlı kuruyan koruyucu katlar gibi. Ama tırnaklarınız zaten sağlıklıysa sertleştirici cilalardan kaçının; yoksa esnekliklerini kaybettikleri için tırnaklar en ufak bir darbede kırılabilirler. Bu arada tırnakların yenilenmesi bir buçuk ayı bulduğu için böyle ürünlerin sonuç vermesi hemen olmuyor, bir kaç haftadan sonra ümidinizi kesmeyin.

Sally Hansen Türkiye'de de bulunuyor, bakım ürünlerinin neredeyse hepsi güzel, tavsiye ederim. Sinful için de yine Cherry Culture diyorum, hazır şimdi %20 indirim de var.

I always apply a base coat even before matte and suede polishes. I currently own 5 different base coats: Sinful Colors Step One Protein Base Coat, Sinful Colors Total Nail Calcium and Vitamin E, Sally Hansen Miracle Cure, Sally Hansen Instant Nail Hardener, and Gelous. I alternate between the first three since I am pretty much indifferent between them. However I specifically choose SH, which is thicker than Sinful ones, to avoid staining when I am wearing colors like navy and green. I use SH Hardener simply on my toes because I used the have these huge horizontal cracks on my big toes while practicing kickboxing. Finally I was just curios about Gelous after all the praise I read on blogverse so that’s why I got it. I only used it twice, but I agree that the wear time is incredible. I’ll save it for busy weeks.

10 yorum:

  1. miracle cure, kalyon ve rimmel stronger base coat arasında gidip gelirim ben hep.. miracle cure'u ben soyulup duran ve beni çıldırtan tırnaklarımı iyileştirmek için almıştım. şişenin 3te1i bitene kadar hiç bir şey farketmemişti, sonra toparlandı mükemmel olmasa da. şişenin yarısını kullandım ama çok koyulaştı kıvamı, sürülemez oldu. o sebeple diğer ikisini daha çok kullanır oldum ama bir soyulma derdim filan yok artık eskisi gibi :) mutlu son!

    YanıtlaSil
  2. Irem, haklisin. Miracle cok cabuk koyulasiyor, ben de icine inceltici dokuyorum arada sirada.

    YanıtlaSil
  3. bana hicbiri yaramadi, Qtica bile :(

    YanıtlaSil
  4. Bosuna Gelous aldirmadik herhalde, ondan cok umutluyum.

    YanıtlaSil
  5. Cherry Culture'dan güvenle alış veriş yapabilirim yani? :) Tavsiyen için teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
  6. öykü seni bugun buldum ve sanırım hıc bırakmıcam :D

    YanıtlaSil
  7. Evet Yesim, yalniz dikkat et, oje alayim, ruj da alayim falan derken insan kendini kaybediyor.

    Selam Adsiz :)

    YanıtlaSil
  8. MERHABA ÖYKÜ...
    ÖNCELİKLE YAZINI BANA İTHAF ETTİĞİN İÇİN ÇOOOKKK TEŞEKKÜR EDERİM.. GÖRÜNCE YÜZÜMDE KOCAMANNN BİR GÜLÜMSEME İLE BULDUM KENDİMİ PC BAŞINDA..:D
    İNCELİĞİN İÇİN TEKRAR TEŞEKKÜRLER...
    HEMEN DENEYECEĞİM, ÖNCELERİ BENDE KULLANIYORDUM KALYON VS.. AMA SONRADAN BIRAKTIM VE GERÇEKTEN ŞİMDİ İHTİYACIM VAR :P
    GÖRÜŞMEK ÜZERE... SEVGİLERİMLE...
    AYLİN...

    YanıtlaSil
  9. Biraz gec oldu ama kusura bakma :)

    YanıtlaSil
  10. NE DEMEK... GÜZEL VE DETAYLI BİR BİLGİLENDİRME OLMUŞ ELLERİNE GÜZEL TIRNAKLARINA SAĞLIK:P
    SEVGİLER

    YanıtlaSil