24 Ağustos 2010 Salı

Bantla Fransız Manikürü Yapılışı

This is another reader request: The tape method for French manicure. Let me know if you have any questions.

Renkli ya da normal Fransız manikürü yaparken çizgileri dümdüz çekmede zorlanıyorsanız ya da her bir tırnağınızdaki çizginin kalınlığı farklı oluyorsa çözümü var.

1) Önce plastik bir bant alın ve tırnağınızdan boyundan daha büyük bir parça kesin. Boyamak istediğiniz yeri boş bırakacak şekilde tırnağınıza yapıştırın:


2) Arada hava kalmadığına emin olduğunuzda istediğiniz bir ojeyi özensizce tırnağınızın ucuna sürün. Doğal olarak bir kısmı banta bulaşacak. Ben örnek olarak altın rengi sürdüm.


3) Burası önemli işte. Bantı yanlamasına değil, neredeyse dikey olacak şekilde yavaşça soyun. Bunun için alt köşelerden birinden tutmanız ve tırnağın diğer köşesine doğru çekmeniz gerekiyor. Mesela yukardaki resimde A köşesinden tutun ve B'ye doğru yavaşça soyun. (Edit: Oje kurumadan çekmeniz gerekiyor.)


İşte bu kadar. Ben Scotch marka rengarenk plastik bantlardan buldum, onlardan kullanıyorum. Bunların normal bantlara göre avantajı yapışkanlarının çok güçlü olmaması. Böylece bantı soyarken alttaki ojeye hiç bir şey olmuyor.

Bu arada dün söylemeyi unutmuşum; aynı deri hücrelerinin yenilenmesi bir ay tuttuğu için yüz kremlerinin faydasını bir aydan önce göremiyorsak, tırnakların yenilenmesi de bir buçuk ayı buluyormuş. Yani besleyicileri bir kaç hafta kullandıktan sonra işe yaramadı deyip atmayın, biraz dişinizi sıkın.

20 yorum:

  1. öykü elektrik bantı gibi bişey mi bu bantlar?

    ben zannetmiştim ki, hani böyle plastik değil de kağıt bantlar oluyo, özel kesilmiş, sırf french manikur için uretilmiş, onlarla yapıyosun. farklıymış meğerse. güzel ama. ayaklarıma flormar nail art ile yapabiliyorum ama elde olmuyordu, böyle deneyeyim bi de =)

    YanıtlaSil
  2. Ben bu ekniğin en çok o bantın kaldırılırken ojenin de bantla gitmesine takılmıştım süper oldu. harika bir yazı olmuş yine:)

    YanıtlaSil
  3. Ben daha farklı denemiştim ve başarısız olmuştum. Aklımdayken yine bir deneyeyim. Seninki müthiş olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Nemo, yani oyle sirf french icin kullanilan seyler de var, ama onlara o kadar para vermek yerine bence bunlar daha mantikli. Burda "painter's tape" diye geciyorlar, sanirim dedigin gibi elektrik banti olabilirler. Boyle yumusacik bantlar.

    YanıtlaSil
  5. BENDE FRENCH İÇİN SATILANLARLA DENEMİŞTİM AMA ÇOK UĞRAŞTIRIYOR VE ÇIKARIRKEN OJEYİ ZEDELİYOR...
    EN SONUNDA DA AYLİN KALK GİT KUAFÖRE YAPTIR DEDİRTİYOR :)

    YanıtlaSil
  6. Simdi kuaforlerden tepki almayim ama bu tur bantlar hic bir zedeleme yapmiyorlar, gorursen bir dene.

    YanıtlaSil
  7. EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM.. EVDE ELEKTRİK BANTI VAR BAKALIM SENİNKİ GİBİ İŞ GÖRECEK Mİ?

    YanıtlaSil
  8. Kuaföre gitmekten kurtuldum bu yazıyla :) Teşekkürler Öykü'cüğüm :)

    YanıtlaSil
  9. Dedigim gibi kuaforlerden tepki almayim :P

    YanıtlaSil
  10. öykücüm sorumu mazur gor lutfen tırnakların protez mi ben protez tırnak kullanmayı ıstıyorum o yuzden soruyorum...bilgin varsa paylaşırsan çok mutlu edersin beni teşekür ederim .zübeyde

    YanıtlaSil
  11. Zubeyde, ben hic protez kullanmadim, tavsiye de etmem. Bildigim kadariyla protezleri yapistirmak icin once tirnagin ust katini soyuyorlar, boylece tirnak oldugundan daha da gucsuzlesiyor. Onun yerine guclendirici cilalar alip, surekli ellere ve tirnak diplerine nemlendirici kremler surerek kendi tirnaklarini uzatabilirsin. Biraz sabir isi yalniz.

    YanıtlaSil
  12. öykücüm en önemli noktayı yazmamışsın sanki.
    ojeyi sürer sürmez hızlı bir hareketle mi çekelim bantı, yoksa biraz kurusun mu?

    :)

    YanıtlaSil
  13. Ayyy, dogru :) Hemen editleyim.

    YanıtlaSil
  14. hııım en azından bu kadarını becerebilirim=)

    YanıtlaSil
  15. Öykücüm yazıyı yeni görüyorum protez tırnakla ilgili söylediklerine yorum yapmak istiyorum. Ben akrilik kullanıyorum. Tırnaklarımın ucuna plastik tırnak yapıştırılmıştı ama tırnaklarım uzadıkça onlar kesildi 2 ay gibi bir sürede ve artık sadece kendi tırnağım üzerinde akrilik var. Tırnağıma zarar vermediğini söylüyorlar. Akrilik tırnaklarımı koruyor ve kırılmıyor. Çok memnunum. Her bakım işleminde sadece akrilik madde alınıp yenisi yapılıyor. Tamamen çıkarttığım zaman 1-2 haftalık krem+bakım ile eski haline dönermiş.

    YanıtlaSil
  16. Bilgi icin sagol canim. Akriligin tirnaklari korudugu dogru, ama sorun tamamen cikarttiginda oluyormus. Yabanci bloglarda resimler falan vardi, cok icler acisiydi durum. Tabi belki onlarin kullandigi akrilik farklidir. Eger gunun birinde cikartacak olursan gelismelerden bizi habersiz birakma, olur mu? Hatta konuyla ilgili yazi hazirlariz beraber.

    YanıtlaSil
  17. Çıkarttığım günden biraz tedirginim ama yapan yerdekinler sorun olmayacağını söylüyor. Tamam bunu kesinlikle atlamam yazarım :D

    YanıtlaSil
  18. Yapan yerdekilerin oyle demesi dogal, kendi yaptiklari seyi neden kotulesinler ki. Merakla bekliyorum o zaman. Yuzsuzluk edip resim de isterim bak :D

    YanıtlaSil
  19. aman tanrım yorum yapmadan geçemiyecegim bende fransız oje kültürünü cok begeniyorum fakat bir türlü yapma vaktim olmamıstı bu yöntemi kesinlikle deneyeceğim teşekkürler..

    YanıtlaSil