10 Mart 2010 Çarşamba

Üç büyükler ve Oje

Hayır efendim, futboldan bahsetmeyeceğim. Aslında bıraksanız ondan da konuşurum ama konumuzu dağıtmayalım. Bugünkü yazım ojenin içindeki zararlı maddelerle ilgili.

Uzun yıllar boyunca ojenin içinde üç önemli madde vardı, bunlar kısaca Big Three (B3) olarak biliniyor. Yapılan araştırmalar neticesinde bunların sağlığa zararları belirlendikçe ilk önce Avrupa’daki, daha sonra Japonya ve Amerika’daki sağlık kuruluşları ayağa kalktı. Yapılan lobiler sonucunda bu üç maddenin zararları o kadar çok duyuruldu ki sonunda oje firmaları ufak ufak formüllerini değiştirmek zorunda kaldılar. İşte bu yeni formülle üretilen ojelere Big Three Free (B3F) deniliyor. Zararlı kimyasallar ve yan etkilerine gelince:

Formaldehyde: Ojelerde değil tırnak güçlendiricilerinde bulunuyor, kanserojen madde.
Toluene: Ojenin rahat sürülmesini sağlıyor, solunması halinde sinir sistemini etkiliyor.
Dibutyl Phthalate (DBP): Ojenin soyulmasını engelliyor, cenin gelişimini etkiliyor.

Hamilelerin bu B3F ojelerini kullanmasında hiç bir sakınca yokmuş, ama siz tabi ki önce doktorunuza danışın.

Benim sadece geçen yıl satın aldığım NYX markalı ojemde toluene var, onun dışında koleksiyonum hep B3F ojelerden oluşuyor. Zaten NYX de bu sene formülünden bu zararlı maddeyi çıkardı.

Flormar şişelerinin arkasında bulunan içindekiler kısmını okumak zor, mutlaka üstlerine basılmış sayılar oluyor ama yazın satın aldığım ojelerin birinde toluene olduğunu gördüm. Bu kış aldıklarımda ise yoktu. Belki Flormar da artık B3F olmuştur (Edit: Olmuş bile). Siz yine de kendi şişelerinizi kontrol edin. Alix Avien ve Golden Rose hakkında ise hiç bir fikrim yok, ne üstlerinde yazıyor ne de kontrol edebileceğimiz internet siteleri mevcut.

Bu üç maddenin dışında, ojelerde Formaldehyde Resin’e de rastlanabiliyor. Bu madde adından da anlaşılacağı gibi Formaldehyde’den üretiliyor ama onun kadar zararlı değil. Yine de dikkat etmek lazım, çünkü bazı insanlarda alerjiye neden olabiliyormuş.

Son olarak, Camphor adlı bir başka maddeden de bahsediliyor. Ne yazık ki bunun hakkında çok bir bilgim yok, hatta internette yan etkisi neymiş diye arattığımda Çin ve Hindistan’da yemeklere katıldığını öğrendim. Siz bir bilene danışın derim.

Şimdilik benim bildiklerim şöyle:

B3F: China Glaze, OPI, Color Club, Essie, Maybelline, Flormar
B3F ve Formaldehyde Resin yok: NYC, Orly, Milani, MAC
B3F ve Formaldehyde Resin ile Camphor yok: Nubar, Zoya, Sinful Colors, Sally Hansen, L’oreal, Revlon

Bu en son gruptaki ojeleri sevmemin diğer bir nedeni, içindeki kötü kimyasallardan arındırılmış oldukları için diğerlerine göre daha güzel kokmaları. Mesela Nubar bazen şeker gibi kokuyor.

8 yorum:

  1. Ojelerim flormar okumayı bitirmeden hemen baktım yazılar çok küçük ama okuyabildim DBP ve Toluene free yazıyor. Rahatladım :) Teşekkürler uyardığın için :)

    YanıtlaSil
  2. hiç bilmiyodun tatlım bilgilendim sayende,çok teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  3. Tekrar merhaba muhtemelen daha önce almışsındır ama sana yaratıcı blogger ödülü gönderdim. Kabul edersin umarım :)

    http://kizsalmevzular.blogspot.com/2010/03/ne-yaratclgm-gordunuz-beaaa-p.html

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar önemli bir bilgi verdin. Çok teşekkür ederim. Yazını okur okumaz banyoya koştum. Dediğin gibi Alix Avien ve Avonların arkasında hiç birşey yazmıyor. Flormardan yeni oje almıştım onda da Formaldehyde Resin varmış. Onu da zar zor okudum, bir sürü seri no yapıştırmış gerzekler.
    Ben ojeye çok para dökmeyi seven biri değilimdir. Ama bu sene hamile kalmayı planlayan biri olarak cidden sinirim bozuldu. Hamilelikte hiç birşey kullanamayacağız demek ki... EE kocalarımıza nasıl bakımlı görünüceğiz. Yok Paraben, SLS, Flouride, saysak bitmez... Herşeyde kimyasal...
    Bunları paylaştığın için sağol canım

    YanıtlaSil
  5. bütün ojelerimi kontrol ettim, içlerinde zararlı madde olan yok ;)

    zep.

    YanıtlaSil
  6. Joey Potter, tesekkurler odul icin :) Bir yol yorgunlugumu atayim, yazicam hemen.

    j.d. yardimci olabildiysem ne mutlu bana, her seyin basi saglik walla.

    nihancim, oncelikle daha simdiden tebrikler :) Hamileler icin en dikkat edilmesi gereken zamanin ilk uc ay oldugu soyleniyor, ama ben yine de sansa birakmazdim. Kendine kucuk bir hediye olarak mesela Nubar'dan bir kac, fazla degil, oje alabilirsin. Ya da kocaya soyle, "oje aserdim" de :P

    Zep, yasasin :))

    YanıtlaSil
  7. pastel markada olup olmadığını biliyor musun?

    YanıtlaSil